Lydnad med inriktning på lydnad klass 1

Precis, den kursen startade igår och vi var anmälda :-)
Eller, johan o Homer är de som kommer köra lydnad och ja sitter o tar åt mig info så ja kan träna hemma :-)
Igår så gick vi igenom platsliggning, vilket vi tränat mycke med homer så de gick faktiskt bra! Även om husse nog va lite nervös de första minutrarna ;-) Sen körde vi tandvisning, där vi behöver träna mycke mycke....inte lätt när man har liten hund och en domare böjer sig ner och ska kolla hundens tänder samtidigt som hunden sitter vid din sida :-)
Sen gick vi igenom linförighet, där vi kände att de va gott att få lära sig från början hur man ska göra, vi har ju kört lite på egen hand och han kan de sådär men nu ska ja han kunna de perfekt :-)
Och sist så gick vi igenom hopp över hinder och de gick strålande!
Så dessa grejer ska vi träna på tills nästa gång som är om 2 veckor!!
De kändes superskoj att gå kurs igen...man blir så taggad till att jobba med honom då tycker jag!
Blev sugen på att gå nån mer kurs men tiden ska ju räcka till och man måste ju hinna träna också.


Idag när ja lämnade homer ensam för att åka till frissan i 2 timmar så bestämde han sig för matte skulle storstäda när hon kom hem på sin lediga dag så han välte ner alla blomkrukor med jord och vatten i rätt i soffan :-)
Soffan står precis under massa fönster så han har hoppat upp och satt sig i fönstret o kollat efter mig *grrr*
Så de va bara att hejja på en superglad hund och sätta igång och ta ut varenda kudde i hela soffan för pisk och damsugning.....iförsej välbehövt men ja kunde ju fått bestämma själv när ja skulle gjort de :-)

Det är därför man älskar sin hund så mycke, för han är så tokdum :-) hahahahahahaha

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!!



Det va ett tag sen! Ja, jag kunde inte få nog av rasen!=)) De är ju så jäkla roliga!



Jag trivs som fasen med mitt jobb, det rullar på nu, jag har tretton inskrivna hundar å en ständig ström av pensionatshundar, det känns bra!



Hoppas allt är bra med er oxå!



Kram Åsa

2009-09-11 @ 07:11:57
URL: http://mischasteam.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0