Helg!!!

Jippie! Nu är ja glad för nu är ja ledig i 2 dagar, med andra ord helg.
Johan jobbar ju med markanläggning och när det är så kallt som det har varit länge nu så är de svårt för dom att arbeta.
Så dom hade 3 veckors inplanderad ledighet över jul o nyår där, sen ringde hans chef och sa att dom bli hemma en vecka till med betalning pga kälen i marken, de va veckan som har gått nu....
I fredags ringde hans chef och sa att dom blir hemma nästa vecka också....va härligt för honom är kanske er första reaktion! Visst kanongott och den lille hårige har inte behövs va ensam på 1 månad och 1 vecka..super...
Men jag? lilla jag? det är där skon klämmer....
Jag är mycket beroende av den såkallade "egentiden" som vi nog alla egentligen är.
Och på 1 månad så har ja varit ensam hemma 3 timma....detta är inget skämt...
Jag är aldrig ensam. Mina ledig måndagar o tisadagar är heliga för mig, då har ja tid för mig själv, gör vad ja vill och kopplar av och när ja inte får den tiden så blir ja inte så käck...
Så nu i afton mina vänner så har johan åkt till sin lillebror och ska vara där ikväll och käka middag och chilla så att ja ska få min lilla egentid :-) Gissa om de ska bli gött!
Har tinat en bit oxfile som ja ska avnjuta med rotgrönsaker i ugn och rödvinsås, ja har köpt lördagsgodis, vindruvor och tortillachips. Ja har också köpt märgben till homer som han ska ha och mysa med för han får gärna vara med på min egentid, de gör inget :-) Bättre får man leta efter...nån som finns där med aldrig säger något!
Det ska med andra ord bli så JÄKLA gött!
Inget ont om johan, han är världen bästa men ibland skadar de inte att dela på sig ett par timmar ;-)
Nu vet ni de, kära läsare....Ni har kanske samma problem ibland? hahaha

Älskar ju dig din knasboll :-) puss puss


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du har så rätt! Bara för att man vill ha egentid så innebär ju inte det att man inte trivs med sin älskling, det är ju desto roligare att vara tillsammans ifall var och en har lite egentid ibland! Hoppas du hade en mysig kväll med Homie å oxfilén!=)



Kram Åsa & gänget!

2010-01-17 @ 12:08:20
URL: http://mischasteam.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0