ja ska...

Usch va dåligt att ja inte lagt upp några bilder än...fy på mig!
Mina älskade läsare till och med ber om de juh ;-)
Just nu sitter ja hemma hos mamma och ska sova äver där i natt så idag blir de inga bilder heller men när ja kommer hem till min data så ska ja lägga ut..
Homer har ju fyllt två år! Samma dag som vi kom hem från thailand. De fick bli hans fördelsedagspresent :-)
Tror han va nöjd över att matte o husse kommit hem fast ändå så verkar han ha tatt de med ro och inte riktigt fattat hur länge vi vart borta.De känns skönt iaf att man kan lämna honom!!!

Det har hunnit vara jul och till och med så har de blivit ett nytt år!
Julafton spenderades hos pappa och mamma fick juldagen detta året. Nästa år blir de tvärt om!
Önskar att ja någon gång kunde få fira med johan men ja antar att de blir när vi får barn kanske...
Nyårsafton jobbade ja och sen på kvällen så va vi inne hos våra grannar och käkade middag och hade lite fest. Det va trevligt men ja va så sjukt trött efter alla jobbdagar så ja drog mig tillbaka en kort stund efter tolvslaget.
Det är nackdelen med att jobba i fiskebil att man måste jobba alla högtisdagar, midsommar, jul, nyår, påsk...

De nya året hoppas ja mycke på, ja har lite grejer som ja skulle vilja ha uppfyllt men ja vill inte kalla de nyårslöfte för de känns bara fjantigt.....
Mina personliga saker kommer ja hålla personliga :-)
Men mina o homers mål är inget att hålla hemligt! Vi kommer fortsätta traggla vardagslydnad dör att få en ännu mer härlig hund! Ja ska hitta en agillity kurs i vår hoppas ja på alt. rally lydnad och så skulle ja vilja fortsätta med lydnaden. Vi gick ju lydnad 1 i höst, eller johan och homer körde...
Dock så verkar inte johan så sugen på att tävla med honom så de skulle ja vilja göra tror ja så då kunde de vara bra för mig att gå en kurs också....även om ja vart där o sett och kört hemma så skulle vi nog bli bättre team om vi fick gå en kurs ja o homer :-)
eller så får ja tjata på johan att han ska tävla för de finns ingen som är så lugn och bra med homer som johan!

Både jag och johan är aningen sugna på en till hund i familjen men än så länge är det bara önskan och drömmar, vi vet ju nu att det inte bara är att skaffa en hund utan att de ligger MASSOR av jobb bakom så de ska noga övervägas både 1 och 2 gånger innan...
Sen är det ju inte lätt att välja ras heller, för tyvärr ( även om homer är världens bästa dp) så blir de nog ingen dp igen :-) av olika anledningar.
Näe nu ska ja lägga mig och kolla lite film innan ja somnar...i morgon står tandläkaren på menyn och ja längtar inte! :-(

puss kära medmänniskor!

Kommentarer
Postat av: cissi

hej gums!

kul att du uppdaterar lite. synd att ni inte kan fira jul ihop du o johan, men förstår att det får bli så. hade kanske varit annat om du hade 1 ställe att fara till över julen. men nu delar ni på er, får bli ändring sen när bäbisarna kommer!!!



jag lade mig innna tolvslaget i år ja- ja va så trött. vem fan bryr sig? är man trött så e man!

tandis idag då ,jag har 3 tider denna månad! sist jag var där skällde hon på mig o fråga om jag småäter mycket, tro fan det sa jag när man blivit mamma!!! va tror hon???

det är ju fika hela tiden. hon såg la att jag va tjock så därför fråga hon , det aset! jaja. skit samma. vv för oss iveckan, både jag o mannen. är nervös. va är det nu, 4-5 gången? sjukt....

puss puss

2010-01-04 @ 07:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0